duminică, 23 octombrie 2011

Din Satu Mare

Festivalul s-a încheiat, oamenii au intrat la loc în sertăraşele lor parfumate, rămân cele două lecturi - pe care le-am făcut vineri seara (la Centrul Multicultural Poesis) şi sâmbătă (în castelul din Carei), şi în care am auzit multă poezie frumoasă - şi câteva dintre premiile primului Festival Internaţional Poesis:

* Premiul Poesis Opera Omnia - Nora Iuga
* Premiul pentru proză - Marta Petreu (cartea anului: Acasă, pe Câmpia Armaghedonului)
* Premiul pentru poezie - Marin Mălaicu-Hondrari (cartea anului: La două zile distanţă)
* Premiul pentru critică - Cornel Ungureanu (pentru volumul Petre Stoica şi regăsirea Europei Centrale)
* Premiul pentru traducere - Jan Mysjkin (Belgia) (pentru traducerea lui Max Blecher în limba neerlandeză)
* Premiul de excelenţă pentru poezie străină - Hanane Aad (Liban)
* Premiul de excelenţă pentru poezie străină - Mezey Katalin (Ungaria)

2 comentarii:

  1. Este chiar o plăcere să aflu că invitaţii au fost selectaţi după criteriul sertăraşelor parfumate :)

    RăspundețiȘtergere
  2. mă bucur mult pentru nora iuga şi pentru marta petreu. de când am citit "acasă, pe câmpia armaghedonului", am fost aproape sigur că e cea mai bună carte a anului. nu-mi imaginam că ar mai putea să apară ceva care s-o depăşească. îmi menţin părerea (deşi nici "matei brunul" al lui lucian dan teodorovici nu e de lepădat...).

    deci: bravo, bravo, marta petreu!

    RăspundețiȘtergere