luni, 5 octombrie 2009

Din Zalău

Vineri am ajuns în Zalău, la capătul unei călătorii exasperante (vreo 150 km făcuţi cu autocarul în trei ore - cu două zile-nainte făcusem de la Târgu Mureş la Oradea cam cinci ore şi jumătate). La Zalău l-am întâlnit pe Flavius Lucăcel, scriitor stabilit de ceva timp la Cluj, am înregistrat un interviu (pe care îl pun aici) la Radio Transilvania Zalău cu Daniel Săuca (autor al recentei Cartierul vestic al iadului, de la Eikon).
După-amiaza am avut o lectură la Muzeul "Ion Sima", legat de Festivalul Artelor (în cadrul căruia au mai fost invitaţi graficianul Ovidiu Petca de la Cluj şi Alex Man Trio, care a concertat seara într-un bar). De la Zalău am plecat în apropiere, la Jibou, orăşel lângă care locuieşte excelentul poet Viorel Mureşan (unul dintre cei mai buni şi mai puţin cunoscuţi autori ai generaţiei 80).
La Jibou am descoperit o grădină botanică întinsă şi superb amenajată (chiar lângă castelul contelui Wesselenyi) despre care nu ştiam nimic şi nu am auzit vorbindu-se (deşi ar merita-o, locul acela e una dintre marile descoperiri pe care le-am făcut în aceşti ani). Mi s-a părut că grădina botanică din Jibou (care a fost visul şi opera biologului Vasile Fati) e mai frumoasă şi mai bogată decât grădinile din Bucureşti sau din Cluj. Plus că acolo îl veţi putea întâlni pe cerbul Dănuţ (nu, nu e o glumă, e chiar un cerb superb şi cu multă personalitate).


komartin - radio transilvania, oct. 2009
Asculta mai multe audio Diverse

3 comentarii:

  1. foarte bun interviul, desi despre anumite lucruri am pareri cumva diferite. si ma bucur ca nu esti "un poet la moda"

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu, si eu am fost in Gradina Botanica din Jibou, cind ma aflam intr- o tabără pionierească în Munţii Meseşului, prin 1976! De-atunci n-am mai vazut nici "macar" Zalaul,aproape uitasem ca exista gradina aceea de vis, de aceea bucuria mea este cu atit mai mare, cu cit un mare poet mi- aduce aminte.

    RăspundețiȘtergere
  3. neaparat trebuie mers la Jibou. felicitari poetului pentru energia si frumusetea gesturilor sale

    RăspundețiȘtergere